torsdag 1. oktober 2009

Fordypningsoppgaven


Nå har tiden kommet for å starte på fordypningsoppgaven, og etter en lang tenkeperiode har jeg endelig avklart hva jeg skal ha om, nemlig "Hitchhicker's guide to the galaxy". Dette er en sci/fi bok som ble skrevet av Douglas Amdams og som senere har blitt gjort om til film. Denne overgangene er det jeg vill se nærmere på. Både boken og filmen har jeg hjemme og begge har jeg lest og sett. Men hele boken har jeg ikke lest. Den er delt opp i fire og den er kun den første jeg har lest, men til gjengjeld er det bare den første som har blitt filmatisert.
Filmen var for meg en liten skuffelse, men ikke total fiasko. Så det skal bli kjekt å se på hva som er annerledes i boken i forhold til filmen og hva som gjør boken så mye mer elsket enn filmen.
Som stor sci/fi fan tror jeg at dette kommer til å bli en ganske så kul opplevelse. Så at jeg valgte å ha om en av de beste sci/fi bøkene gjennom tidene passer ekstremt bra for meg.


Bildet er hentet fra http://egotron.com/infocom/images/hhgttg.jpg

1 kommentar:

  1. Spennende tema du har valgt. Litt enig med deg i at filmen på en måte var en skuffelse. Men jeg har alltid likt boka veldig godt, og var skeptisk til filmatisering. Er veldig spent på resultatet og gleder meg til framføringen din.

    SvarSlett